Het familiepark Hof van Saksen in Nooitgedacht is genomineerd voor de titel Drentse onderneming van het jaar 2025. De verkiezing beoordeelt organisaties op hun marktpositie, innovatievermogen en maatschappelijke betrokkenheid. Voor het eerst maakt Hof van Saksen kans op deze regionale prijs.
Kwaliteit en samenwerking als uitgangspunt
Volgens General Manager Frank Bulthuis is de nominatie een bevestiging van de koers die het resort al jaren volgt: “Deze nominatie is een mooie erkenning voor het feit dat we iets bijzonders doen in het prachtige Nooitgedacht en dat we op de goede weg zijn om onze kraakheldere ambitie waar te maken: het meest bijzondere familieresort van Europa worden.”
Het resort, dat onderdeel is van Landal GreenParks, werkt nauw samen met lokale partners en ziet zichzelf als een actieve werkgever in de regio. Naast eerdere prijzen voor innovatie en leerwerktrajecten, is dit de eerste keer dat Hof van Saksen op provinciaal niveau wordt genomineerd.
Jury kiest winnaar in november
De verkiezing Drentse onderneming van het jaar bestaat sinds 2016. Elk jaar worden zo’n honderd bedrijven voorgedragen. Een onafhankelijke jury selecteert tien genomineerden, waarvan drie doorgaan naar de finale in november. Daar wordt tijdens een live pitchronde de winnaar gekozen.
Bekijk ook andere artikelen...

Europa-Park versterkt verblijfsaanbod met Silver Lake City. Thematisering, capaciteit en maatschappelijke waarde centraal
Europa-Park Resort breidt in 2025 zijn verblijfsaanbod strategisch uit met Silver Lake City, een volledig gethematiseerd westernstadje. Wat voorheen bekend stond als het Camp Resort is omgevormd tot een volwaardige verblijfsbestemming. De toevoeging van 36 Western Houses en 68 comfort-caravanplaatsen, gecombineerd met nieuwe horeca en entertainmentfaciliteiten, bevestigt de ambitie van het resort om het hele […]

Goodfuture lanceert UV-werende horecakleding van gerecycled polyester en koffiedrab
Goodfuture, leverancier van duurzame bedrijfskleding, introduceert een nieuwe lijn werkkleding van het merk Eecoff. Deze kleding is speciaal ontwikkeld voor horecabedrijven en organisaties in de vrijetijdsector met medewerkers die regelmatig buiten werken. De kleding combineert comfort en functionaliteit met een minimale ecologische voetafdruk. De Eecoff-lijn biedt een geïntegreerde UV-bescherming met een UPF-waarde van 50. Dit […]

Digitale detox als groeimarkt: Eurocamp speelt in op de behoefte aan luxe én rust
De vraag naar digitale rust neemt toe. In een tijd waarin schermtijd blijft stijgen en burn-outs vaker voorkomen, zoeken consumenten bewust naar vakantieconcepten die ontspanning bieden zonder in te leveren op comfort. Glamping, glamorous camping, past perfect in deze trend. Eurocamp speelt hierop in met een aanbod dat luxe en natuur combineert op toplocaties in […]

Slootjesdag Texel toont kracht van recreatie en educatie
Roompot Kustpark Texel organiseert op 14 juni in samenwerking met IVN Natuureducatie de eerste Slootjesdag Texel. Deze educatieve ochtend laat zien hoe recreatielocaties een actieve rol kunnen spelen in natuurbeleving en maatschappelijke bewustwording. Gasten van het park – en daarbuiten – gaan onder begeleiding van IVN-vrijwilligers op zoek naar leven in en rond de sloten, […]

Woezel & Pip vormen hart van nieuw themaparkconcept De Tovertuin. Boekingen gestart voor gethematiseerde familieverblijven
Met de lancering van de verblijfsaccommodaties bereikt Familie Resort & Avonturenpark De Tovertuin een belangrijke strategische fase. Vanaf nu kunnen gasten een verblijf boeken in het gloednieuwe resort, dat volledig is ontwikkeld rondom het geliefde kindermerk Woezel & Pip. De opening staat gepland voor maart 2026. De thematisering van het park is doorgevoerd tot in […]

Camperonderzoek 2025: Van sociale voorkeur tot smaakgrenzen. Kampeerder kiest bewust en eet lokaal
De moderne kampeerder blijkt verrassend selectief. Niet alleen qua uitrusting of bestemming, maar ook in sociale omgang. Uit het Groot Nationaal Camperonderzoek 2025 van camperdeelplatform Goboony blijkt dat stereotypen en voorkeuren ook op de camping volop leven. 43% beoordeelt medekampeerders op hun campertype. 70% geeft de voorkeur aan buren met een vergelijkbare leeftijd of reissamenstelling. […]

Polyned sluit zich aan als trotse partner van PleisureWorld: Iconische overkappingen voor de leisurebranche
De wereld van leisure verandert snel. Steeds meer ondernemers willen hun gasten het hele jaar door laten genieten van de buitenlucht. Comfort, uitstraling en beleving worden steeds belangrijker. Daarom is Polyned nu officieel partner van PleisureWorld, het kennisplatform voor de recreatiesector. Samen zetten we ons in voor slimme en aantrekkelijke buitenruimtes waar mensen kunnen spelen, […]

Zomerspecial zet MBO in de spotlight
Deze zomer starten Leisuretalk en Gastvrijheid Begint van Binnen met een nieuwe podcastreeks: “MBO – Mega Belangrijk Onderwijs! – De podcast”. In deze zomerspecial vertellen professionals uit de leisuresector hun verhaal. Wat hen verbindt? Hun carrière begon op het mbo. De serie laat zien hoe belangrijk mbo’ers zijn voor de vrijetijdssector. Van parkmanagers tot artiesten […]

Recreatiepark de Leistert opnieuw bekroond met ACSI Award voor Beste Camping van Nederland
Recreatiepark de Leistert in Roggel is voor het tweede jaar op rij uitgeroepen tot ‘Beste Camping van Nederland’ tijdens de ACSI Awards 2025. De Limburgse onderneming bevestigt daarmee opnieuw haar leidende rol binnen de Nederlandse kampeer- en verblijfsrecreatie. De award is het resultaat van een grootschalige publieksverkiezing onder Europese kampeerders, georganiseerd door campingspecialist ACSI. In […]

Heerlijke Huisjes koppelt via Qenner aan nieuwe PMS-systemen ‘Grotere dekking én betere dienstverlening’
Vakantiehuisaanbieder Heerlijke Huisjes werkt sinds kort samen met Channel Manager Qenner. Dankzij deze koppeling kunnen vakantieparken die gebruikmaken van reserveringssystemen zoals Bookzo, Tommy en Recranet hun aanbod nu ook rechtstreeks koppelen met Heerlijke Huisjes. Een belangrijke stap in de verdere automatisering van het platform. Een groot deel van het aanbod op Heerlijke Huisjes bestaat uit […]

Vakantie in eigen land dreigt luxeproduct te worden. Recreatiesector luidt noodklok
De btw-verhoging op recreatie en oplopende lokale lasten zorgen voor toenemende zorgen binnen de branche. ‘Als we nu geen halt toeroepen, prijzen we de Nederlander zijn eigen land uit.’ De Nederlandse recreatiesector slaat alarm. Vakantie in eigen land, lang een populair alternatief voor vliegvakanties, dreigt onbetaalbaar te worden voor een groeiende groep Nederlanders. De combinatie […]

Glampings.com haalt €1 miljoen groeikapitaal op. ‘Glamping wordt volwassen markt’
De glampingmarkt zit stevig in de lift en Glampings.com, het snelgroeiende platform voor luxe kampeervakanties in Europa, krijgt nu extra wind in de zeilen. Het bedrijf ontvangt een kapitaalinjectie van €1 miljoen van prominente investeerders uit de fintech- en e-commercesector, waaronder Mike de Boer (KNAB) en André Grimbergen (Albelli). Ook het investeringsfonds Bright Business van […]