Met de lancering van de verblijfsaccommodaties bereikt Familie Resort & Avonturenpark De Tovertuin een belangrijke strategische fase. Vanaf nu kunnen gasten een verblijf boeken in het gloednieuwe resort, dat volledig is ontwikkeld rondom het geliefde kindermerk Woezel & Pip. De opening staat gepland voor maart 2026.
De thematisering van het park is doorgevoerd tot in elk detail van de 175 verblijven, verspreid over acht belevingszones. Elk huisje of kampeerplek is afgestemd op één van de bekende personages uit de Tovertuin. De verblijven zijn gezinsvriendelijk, voorzien van thematisch beddengoed en ingericht met het oog op comfort, toegankelijkheid en beleving. Er is ook ruimte gemaakt voor huisdieren en gasten met een fysieke beperking.
Het resort combineert verblijf, indooractiviteiten en attracties tot één aaneengesloten belevingswereld. Gasten krijgen bij elk verblijf toegang tot het Avonturenpark en het zwembad, waarmee De Tovertuin zich positioneert als totaalconcept in de verblijfsrecreatie.
Deze opzet speelt in op de groeiende vraag naar meerdaagse belevingsproducties waarin merkidentiteit, storytelling en gastbeleving samenkomen. In aanloop naar de opening zal gefaseerd meer bekend worden gemaakt over programmering en aanvullende faciliteiten.




Bekijk ook andere artikelen...

Nieuw bij VIEWW 2025: interactieve kennissessies over glamping
Tijdens VIEWW 2025 op woensdag 17 en donderdag 18 september, krijgt de glampingbeleving speciale aandacht in de vorm van interactieve kennissessies. In een rondetafelsetting gaat Richard Otten (Glampingexpert.nl) in gesprek met professionals uit de sector over de vraag hoe een glampingvakantie vandaag én morgen beleefd wordt. Het doel van de sessies is om glamping positief […]

Salon SETT: van regionale beurs naar Europees kennis- en innovatieplatform
Bijna 20 jaar geleden liep ik voor het eerst over de beursvloer van SETT in Montpellier. Destijds een typisch Franse vakbeurs, vooral gericht op de regio daar. Inmiddels is het evenement uitgegroeid tot dé Europese ontmoetingsplek voor de camping- en recreatiesector. Tijdens de laatste editie kwamen ruim 18.000 bezoekers en 700 exposanten samen. Een schaal […]

Parkvakanties genomineerd voor prestigieuze titel Website van het Jaar 2025
Het Nederlandse vakantieplatform Parkvakanties is genomineerd voor de titel Website van het Jaar 2025 in de categorie Hotels & Accommodaties. De nominatie is een erkenning voor de sterke marktpositie die Parkvakanties de afgelopen jaren heeft opgebouwd in Nederland, België, Duitsland en andere Europese landen. De verkiezing, georganiseerd door Emerce, geldt als de grootste publieksverkiezing van […]

Recreatie Vakbeurs 2025 groeit explosief en zet in op innovatie, segmentering en beleving
Met de toevoeging van een negende beurshal, nieuwe themasegmenten en een recordaantal van ruim 340 exposanten beleeft Recreatie Vakbeurs in november zijn grootste editie ooit. Het toonaangevende vakevenement voor de recreatiebranche in de Benelux vindt plaats op 11, 12 en 13 november in Evenementenhal Hardenberg. De beurs is al voor een groot deel volgeboekt en […]

Efteling opent Grand Hotel met flair, humor en visie
Op 1 augustus 2025 opende de Efteling officieel de deuren van het Grand Hotel. Vanaf het eerste moment voelde het groots aan. Geen simpel lintje dat werd doorgeknipt, maar een openingsceremonie die voelde als een Efteling-show op zich. Met muziek, showbalet, vuurwerk en een enorme strik op de gevel werd het hotel onthuld op een […]

CampSolutions neemt Tent2 over en verstevigt positie in glampingmarkt
CampSolutions, marktleider in tijdelijke outdoor accommodaties en festivalslaapoplossingen, kondigt de overname aan van Tent2. Met deze strategische stap wil het bedrijf zijn positie in de internationale glamping- en hospitalitymarkt verder versterken. Tent2 is specialist in innovatieve tentstructuren die comfort combineren met een onderscheidende uitstraling. Door het samengaan ontstaat een veelzijdiger en toekomstgericht aanbod van glampingoplossingen […]

50 jaar Natuurkampeerterreinen: duurzaam kamperen als stabiele groeimarkt
In een tijd waarin recreatie steeds vaker botst met druk op ruimte en natuur, vormt het netwerk van Natuurkampeerterreinen al vijftig jaar een opvallend stabiele tegenbeweging. Wat in 1974 begon als een idealistisch initiatief van terreinbeheerders met een gedeelde visie, is inmiddels uitgegroeid tot een krachtig netwerk van 149 terreinen in Nederland en Frankrijk. Kleinschalig, […]

Efteling versterkt verblijfsaanbod met opening Grand Hotel en wereldrecordpoging
Met de opening van het Efteling Grand Hotel op 1 augustus voegt de Efteling een nieuwe dimensie toe aan haar merkbeleving. Voor het eerst kunnen gasten overnachten binnen de parkgrenzen, in een setting waar hospitality en storytelling volledig samenkomen. Het hotel opent feestelijk met een officiële wereldrecordpoging: een 106 meter brede strik siert de gevel, […]

Zomer 2025: toerisme in Gelderse regio’s in de lift
De regio’s Veluwe, Arnhem en het Rijk van Nijmegen kunnen zich deze zomer opmaken voor een stijging in bezoekersaantallen. Dat blijkt uit de nieuwste prognose van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen. Zowel het dag- als verblijfsbezoek laat een positieve trend zien, met name onder buitenlandse gasten. De inzichten zijn gebaseerd op historische CBS-data en analyses van […]

Toeristische bestedingen Zuid-Limburg stijgen naar €1,6 miljard
Zuid-Limburg blijft sterk presteren als toeristische regio. In 2023 gaven toeristen en recreanten samen €1,59 miljard uit in de regio. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek in opdracht van Visit Zuid-Limburg. Het bedrag is 17% hoger dan in 2018. Zowel het verblijfstoerisme (46% van de uitgaven) als de dagrecreatie (54%) dragen hieraan bij. Toerisme blijft […]

Europa-Park versterkt verblijfsaanbod met Silver Lake City. Thematisering, capaciteit en maatschappelijke waarde centraal
Europa-Park Resort breidt in 2025 zijn verblijfsaanbod strategisch uit met Silver Lake City, een volledig gethematiseerd westernstadje. Wat voorheen bekend stond als het Camp Resort is omgevormd tot een volwaardige verblijfsbestemming. De toevoeging van 36 Western Houses en 68 comfort-caravanplaatsen, gecombineerd met nieuwe horeca en entertainmentfaciliteiten, bevestigt de ambitie van het resort om het hele […]

Goodfuture lanceert UV-werende horecakleding van gerecycled polyester en koffiedrab
Goodfuture, leverancier van duurzame bedrijfskleding, introduceert een nieuwe lijn werkkleding van het merk Eecoff. Deze kleding is speciaal ontwikkeld voor horecabedrijven en organisaties in de vrijetijdsector met medewerkers die regelmatig buiten werken. De kleding combineert comfort en functionaliteit met een minimale ecologische voetafdruk. De Eecoff-lijn biedt een geïntegreerde UV-bescherming met een UPF-waarde van 50. Dit […]